startup

Startup: lista pytań na spotkanie z inwestorami

Właśnie umówiłeś się z potencjalnym inwestorem w swoim startupie na spotkanie. I co teraz? Nie możesz się doczekać, aby opowiedzieć mu o tym, jak wspaniały jest Twój produkt i jak zaskoczysz cały świat swoim nowym pomysłem. Wszyscy przedsiębiorcy są zakochani w swoim pomyśle i mogą o nim rozmawiać bez końca. Jednak nie każde spotkanie inwestorskie kończy się sukcesem. Spotkania inwestorskie to nieodłączna część procesu zakładania startupu i zawsze są one stresujące.

Aby upewnić się, że jesteś w pełni przygotowany do spotkania, przyjrzyjmy się najpierw najważniejszym sprawom, których za wszelką cenę należy unikać:

• Nie wiesz, jakie dokumenty i informacje będziesz musiał im udostępnić.
• Próbujesz ukryć przed inwestorami rzeczy, które Twoim zdaniem mogą stawiać Twój pomysł w negatywnym świetle. Większość ludzi może Cię przejrzeć i nigdy nie zainwestuje w Twój projekt, jeśli uznają, że nie jesteś uczciwy i ukrywasz jakieś niewygodne fakty.

Teraz, gdy już wiemy, czego zdecydowanie nie robić, zastanówmy się co powinno znaleźć się w Twojej liście kontrolnej odzwierciedlającej Twoje przygotowanie do spotkania.
Po pierwsze, musisz wiedzieć wszystko o swojej firmie. Inwestorzy będą zadawać Ci szczegółowe pytania dotyczące wszystkiego, więc przygotuj odpowiedzi na następujące tematy:

• Dlaczego założyłeś firmę? Podziel się ciekawą historią, aby zaangażować inwestorów.
• Jakie masz doświadczenia? Inwestorzy nie tylko inwestują w pomysł, ale także inwestują w Ciebie pieniądze. Muszą wiedzieć, co sprawia, że jesteś najlepszy do tego, co chcesz robić. Zapytają o styl zarządzania, jak wykwalifikowany jest Twój zespół.
• Jaką kwotę zainwestowałeś w firmę do tej pory?
• Jaki jest Twój rynek i czym charakteryzują się Twoi klienci? Zostaniesz zapytany o problem na rynku, któremu będziesz oferować rozwiązanie. Czy przeprowadziłeś badania rynkowe, jeśli jest popyt na Twój produkt?

Po drugie, model biznesowy:
• Jak zamierzasz zarabiać pieniądze? Kim są Twoi klienci? Jakie są kluczowe założenia przyjęte w prognozach i dlaczego?
• Jacy są Twoi konkurenci? Czy masz plan, jak sobie z nimi poradzić? Czym różni się twój produkt od ich?

https://pozyczasz.pl/chwilowki/szybkie-chwilowki-24h/

Po trzecie. Jaki jest Twój plan trzy- i pięcioletni? Przedstaw szczegółowy przegląd finansowy oczekiwanych przychodów, wydatków i kosztów ogólnych itp. Zrób to z horyzontem czasowym trzech do pięciu lat.

Po czwarte, wyobraź sobie możliwe scenariusze rozmowy. Przed pójściem na spotkanie inwestorskie przeprowadź dokładną wizualizację, co chcesz osiągnąć dzięki spotkaniu. Czy to tylko pierwsze spotkanie, aby uzyskać możliwość kolejnych? Czy zamierzasz prosić swoich rozmówców wyłącznie o pieniądze? O jaką kwotę Ci dokładnie chodzi? Jak zamierzasz wykorzystać te fundusze?

Po piąte, poznaj swoich rozmówców. Inwestorzy wnoszą do stołu znacznie więcej niż tylko gotówkę i warto poświęcić trochę czasu, aby dowiedzieć się, kim są.

https://pozyczasz.pl/chwilowki/creditron-oferta-opinie-klientow/

Po szóste. Sprawdź ich profil w serwisie LinkedIn. To może dać Ci wyobrażenie o ich doświadczeniach, ale możesz także znaleźć wspólną płaszczyznę do lekkiej rozmowy.

Po siódme, przeczytaj trochę o innych dokonanych przez nich inwestycjach.
Masz to! Możesz zabierać się do dzieła. Zacznij od stworzenia świetnej, krótkiej i treściwej prezentacji Twojego pomysłu dla inwestorów. Postępując zgodnie z tą listą kontrolną z pewnością wyjdziesz ze spotkania w dobrym humorze.

kościół św. Katarzyny Aleksandryjskiej w krakowie - dzieje i historia Previous post Krakowskie świątynie: kościół św. Katarzyny Aleksandryjskiej i św. Małgorzaty
jak wygląda kościół mariacki w krakowie Next post Gdańskie atrakcje: Kościół Mariacki – przewodnik i historia